Vertrouwenspersoon

XONAR doet er alles aan om zo goed mogelijke hulp te verlenen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over ons. Als u denkt dat u er niet over kunt praten met uw zorgprofessional van XONAR, dan is het goed om te weten dat u terecht kunt bij een onafhankelijk vertrouwenspersoon van het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ)

Wat kan de vertrouwenspersoon voor u doen?

Allereerst luisteren naar uw verhaal. Soms helpt dat u al een heel stuk vooruit. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon uw verhaal altijd serieus nemen. Zij informeert u over uw rechten en geeft u advies. Als u dat wilt, kan zij u ook ondersteunen bij een gesprek. Als u een klacht heeft, kan de vertrouwenspersoon u helpen met het op papier zetten van die klacht. Zij kan u ook ondersteunen bij de contacten met XONAR of de klachtencommissie. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is voor u altijd kosteloos.

Op de website van het AKJ vindt u alle contactgegevens.